Şefkat Kanunu

Mesnevî-i Nuriye Nokta Arkadaş! Mâsum bir insana veya hayvanlara gelen felâketlerde, musibetlerde, beşer fehminin anlayamadığı bazı esbab ve hikmetler vardır. Yalnız, meşiet-i İlâhiyenin düsturlarını hâvi şeriat-ı fıtriye ahkâmı, aklın vücuduna tâbi değildir ki, aklı olmayan birşeye tatbik edilmesin. O şeriatın hikmetleri kalb, his, istidada bakar. Bunlardan husule gelen fiillere, o şeriatın hükümleri tatbik ile tecziye edilir. Meselâ, bir çocuk, eline aldığı bir kuş veya bir sineği öldürse, şeriat-ı fıtriyenin ahkâmından olan hiss-i şefkate muhalefet etmiş olur. İşte bu muhalefetten dolayı düşüp başı kırılırsa müstahak olur. Çünkü, bu musibet o muhalefete cezadır. Veya dişi bir kaplan, öz evlâtlarına olan şiddet-i şefkat ve himâyeyi nazara almayarak, zavallı ceylânın yavrucuğunu parçalayarak yavrularına rızık yapar. Sonra, bir avcı tarafından öldürülür. İşte, hiss-i şefkat ve himâyeye muhalefet ettiğinden, ceylâna yaptığı aynı musibete mâruz kalır. Haşiye Kaplan gibi hayvanların helâl rızıkları, ölü hayvanlardır. Sağ hayvanları öldürüp rızık yapmak, şeriat-ı fıtriyece haramdır. dert bende dert değil dert olur dert matematik zalım zalım zalim zalım mazlum kanun yasa MESNEVİ-İ NURİYE – ŞEFKAT KANUNU ŞERİAT ÇEŞİTLERİ 1. Teşriî şeriat 2. Tekvini şeriat TEŞRİÎ ŞERİAT 1. Kur’an’ın hükümlerinden gelen şeriatttır. 2. Kelam sıfatından yazılan kitaptır. 3. Kur’an şeriatı için akıl, belirli bir yaş, insan veya cin olmak lazımdır. Kur’an şeriatina muhalefet edilirse cezası galiben ahirette görülür. TEKVİNİ ŞERİAT 1. Allah’ın yasaları, sünnetullah, adetullah ile aynı anlama gelir. 2. Fıtratın şeriatıdır. 3. Kudret sıfatından yazılı bir kitaptır. 4. Aklın düsturlarına tabi değildir. 5. Muhalefet etmenin cezası bu dünyadadır. 1. Fıtratın şeriatı akıl, yaş, cinsiyet, kimlik gibi şeylere bakmaz. 2. Cezası ertelenmez, anında peşin verilir.

ŞEFKAT KANUNUNUN AĞIR HÜKÜMLERİ

1. Allah kainatı şefkat edip yaratmıştır.

2. Allah kainatı ihtiyacı olduğundan değil iktiza ettiği (gerektirdiği) için yarattı.

3. Cömert bir insanın yardım etmesi, ihtiyacı olmasından değil cömertliği iktiza ettiği (gerektirdiği) içindir.

4. Güneş ihtiyacı olmasından değil Güneş olmasının iktiza etmesinden (gerektirmesinden) dolayı ışık veriyor.

5. Allah kainatı bizlere ihtiyacı olduğundan yaratmadı şefkati bunu iktiza ettiği (gerektirdiği) için yarattı.

6. Bu yüzden Allah’ın kainatı yaratmasının sebebi şefkat ve muhabbettir.

7. Kainatın mayası şefkat ve muhabbet olduğu için yarattı.

ALLAH’IN MEMURLARI

1. Allah Cemali işlerini başka memurlar ile yaptırır.

2. Celali işlerini ise başka memurlar ile yaptırır.

3. Allah bir insana mükafat gönderecekse Cemali isimlerini yansıtan insanlarla tevafuk ettirir.

4. Allah bir insana ceza gönderecekse Celali isimlerini yansıtan insanları kullanır.

ŞEFKAT KANUNUNA MUHALEFET EDİLİRSE NE OLUR?

1. Ceylanın yavrusunu yiyen aslan şefkat hissini kırar.

2. Şefkat kanununa muhalefet etmiş olur.

3. Allah da ona bir avcıyı musallat eder.

4. Böylece kader adalet ederken avcı zulmeder.

BASİRET OLMADAN AKIL İLE BİR YERE VARILMAZ

1. Hedefini tayin edebilmek saf akıl işi değildir.

2. Hedefini tayin edebilmek için kalp, akıl kullanılmalıdır.

3. Aklı çok çalışıp kalbi hiç çalışmayan insanların çok zararlı işler yaptıkları görülür.

4. En büyük özellikleri: Kararsızlık ve şüpheye düşmektir.

5. Akıl gözü şekil ve simaları görürken kalp gözü (basiret) ruhu görür ve direkt olarak olayların içindeki incelikleri anlar.

Video Dersler

Previous article

Mesnevi Nuriye 10.Risale-Video
Risale Dersleri

Next article

Kelb