Kalbin 4. Boyutuna Geç Dertlerden Kurtul – Cisim Nefis Kalp Ruh – Ya Baki Entel Baki 3

3.Lema, 3.Nükte

Es-Samed: Her şeyin O’na ihtiyacı  var ama O’nun hiçbir şeye ihtiyacı yok. 

Hayatımızın tamamını yönlendiren kalp için Üstad Hazretleri ayine-i Samed demiştir, yani Samed’in aynası olacak. Yani kalbin öyle bir zata ihtiyacı varki; o zatın hiç bir şeye ihtiyacı olmasın. 

Sadece sonsuz ile tatmin olabilen bir kalbe gayri meşruları koyarsak o kalp karışır. Allah kalbi kendisine ayırmıştır, Allah ı darıltırız. 

Biz nasıl hayat arkadaşımızın kalbinde başka bir sevgiye müsade etmeyiz, Allah da istemiyor. 

Kalpteki sevme kabiliyeti sonsuz olduğu için sonsuz bir zatı sevmek üzere verilmiştir. 

Sevdiğimi birşeyi Allah ı sever gibi sevince “Muhabbet Müşriki” oluyoruz. 

Kalbinindeki sonsuz sevme kabiliyetini sonlu şeylere verince her seferinde yaralanır.

Ölümden korkmamızın nedeni ayrılıktır. 

Ya Rab sen varsın ya, beni ne terkederse etsin birşey olmaz. 

Tefsir iki çeşittir: Birisi lafız lafız çevirir, birisi de hakaiki iman cihetinde bir tefsirdir.

Zaman çeşitlidir ve görecelidir. Saatin saniye ve dakikaları gösteren 

Akrep Cisim,

Yelkovan nefis,

Dakika kalp,

Saniyenin ruh, 

Zaman aynı zaman olsa da cisimde, nefiste, kalpte, ruhta tesiri farklıdır.

Andan lezzet alabilmek cismin ve hayvanın özelliğidir. 

Cisim sadece andan lezzet alabilir, oysaki kalp geçen hafta gezdiğin yeri hatırlarsın lezzet alırsın

Ruh daha da geniş, 20-30 yıl önceki bir anı hatırlayıp gülmek mümkün. 

Cismin 1 saatte aldığı lezzeti aynı zamanda ruh kat be kat alabilir

Cisim lezzeti anlık aldığı için artırma derdinde, ama artırınca da sıkılır istemez. 

Dozu artırdıkça da çok yanlış yerlere gidebilir. 

Ruhun Lezzet Özelliği

İnsanlara kalbin ve ruhun özelliklerini tattırırsak hakikatlere yaklaşırlar

Hayat Mertebeleri

  1. CİSİM => Nebati Hayat      :: Pencere bile yok
  2. NEFİS => Hayvani Hayat.  :: Bir pencere var
  3. KALP => İnsani Hayat        :: Pencere ve Balkon
  4. RUH  => Meleki Hayat.      :: Teras Manzarası, herşey var. 

Siz manevi bir lezzeti anlattığınızda birinin anlayamama nedeni o kişinin 1.katta yaşaması ve bu lezzetlere sahip olamamasıdır. 

4.Kattakinin 1 saniyede gördüğünü 1.kattaki 1 yıl baksa göremez. 

bu katlardan hangisini ikaz edersen o seviyeye çıkarsın

Zulümler arttıkça daha çok lezzet alıyorum diyor üstad. Cismaniyeti terket yüksel

Cismine gelen musibetler sana değmez.

Namazın lezzetini namaz kılmayan biri anlayamaz, çünkü o latifeleri açılmamıştır. Kör birisinin bizim uzaktan birbirimizi tanımamızı anlamadığı gibi

Kalb ve ruh için olmazsa olmaz lezzet Allah ı bilmektir

O insan için en lezzetli şey teeccüdtür. 

Lezzeti alabilmenin yolu eşyanın arkasındaki esmayı okuyabilmek. 

  1. Marifeti İlahiye
  2. Muhabbeti Rabbaniye
  3. Ubudiyeti Sübhaniye
  4. Rahmanın marziyeti rızası

Bizi cennetten çağırsalar gitmek istemezdik, orada iman hizmeti ve lezzeti yoktur. Zübeyr Gündüzalp

Firakın bir saniyesi bir sene kadar uzundur

Visalin bir senesi bir saniye kadar kısadır

Firakın meydanı geniştir. 

Feda ettiğin şey feda ettiğin şeyin hükmünü alır

Suyu Allah rızası için bir arkadaşıma ikram ettim, sonsuza döndü. 

Dünyayı tamamen bırakalım mı?

Allah ın sana verdiğini onun yolunda kullanmak laızm

En kötü halde bile insan yaşamak istiyor, nasıl sonsuzu istemez. 

Sonsuzlaştırmanın Formülü

  • Lillah
  • Livechillah,
  • Liechillah

Allah için işleyiniz

Allah için görüşünüz

Allah için çalışınız

Sermayesi buz olan güneş altında eriyen adam.

Bastı Zaman: Zamanın genişlemesi

Had: Rabbinin katında bir gün size göre bin yıl

Tayyi zaman: Zamanın dürülmesi, kısa sürede geçmesi

1dk hatim yapan zatlar var

Rüya örneği var zaman genişlemesi

Gayri meşru bir muhabbetin neticesi merhametsizce azap çekmektir. 

Muhabbet çendan ihtiyari değil. Fakat ihtiyar ile, muhabbetin yüzü bir mahbuptan diğer bir mahbuba dönebilir. 

Çare, sevdiklerimie fanilik mührünü koymalıyız. 

En çok beni sevmedikçe kamil manada iman etmiş olmazsın

Risale-i Nur da geçen bölüm
Şu dünyada zamanın fenâ ve zevâl-i eşyadaki tesiratı gayet muhteliftir. Ve mevcudat ise, mütedahil daireler gibi birbiri içinde iken, hükümleri zeval noktasında ayrı ayrı oluyor.
Nasıl ki saatin saniyelerini sayan dairesi, dakikayı ve saati ve günleri sayan daireleri zâhiren birbirine benzer, fakat sür’atte birbirine muhaliftir. Öyle de, insandaki cisim, nefis, kalb, ruh daireleri öyle mütefavittir. Meselâ, cismin bekàsı, hayatı, vücudu, bulunduğu bir gün, belki bir saat olduğu ve mazi ve müstakbeli mâdum ve meyyit bulunduğu halde, kalbin hazır günden çok gün evvel, çok gün sonraki zamana kadar daire-i vücudu ve hayatı geniştir. Ruhun hazır günden seneler evvel ve seneler sonraki bir daire-i azîme, daire-i hayatına ve vücuduna dahildir.
İşte bu istidada binaen, hayat-ı kalbî ve ruhîye medar olan marifet-i İlâhiye ve muhabbet-i Rabbâniye ve ubudiyet-i Sübhâniye ve marziyât-ı Rahmâniye cihetiyle, bu dünyadaki fâni ömür, bâki bir ömrü tazammun eder ve ebedî ve bâki bir ömrü intaç eder ve bâki ve lâyemut bir ömür hükmüne geçer.
Evet, Bâkî-i Hakikînin muhabbet, marifet, rızası yolunda bir saniye, bir senedir. Eğer Onun yolunda olmazsa, bir sene bir saniyedir. Belki Onun yolunda bir saniye lâyemuttur, çok senelerdir. Ve dünya cihetinde ehl-i gafletin yüz senesi bir saniye hükmüne geçer.