Cinsel Arzularından Kurtul – Şehvet

İşaretül İcaz Fatiha tefsiri

https://youtu.be/LMStzl_Lm2U?si=WS7Fd5g_S2PhnRRR

Ümmetim hakkında 2 şeyden korkuyorum, Gizli şirk ve gizli şehvet. Hadisi ŞerifGizli şehvet – Velillik kapısı <> kötü akıbetlerBuhari: 3 mümin yağmurda kalır, bir mağaraya sığınırlar, bir taş yuvarlanır kapıyı kapatır. Kapının açılması için hayatlarındaki en güzel ameli vesile ederek dua ederler;Annesine yaptığı güzel amelşçisine yaptığı güzel amel, hakkını vermek. Taş buna da kalkmazBir anda zinadan kaçtım, Allah ım bu işi senin için yaptıysam ne olur bu taş yerinden kalksın der açılır kapı.

  • Şehvetine iradesiyle mani olan insanın kazandığı makam yüksektir veya düşüceği de alçaktırBu asrın velayet yollarından biri şehvettir, şehvete karşı koyan tarifsiz bir makam kazanır. Bir bisikletin avantajı azdır, ama kazasında zararı da azdır, ama yüksek hızlı bir araçta kazası ölümcül olur. Şehvet doğru kullanılırsa velilik kapısı açar.
  • Hz. Ömer, bir genç ve bir kadının başbaşa kaldığı haberini alır, o gencin kendini koruduğunu ve vefat ettiğini öğrenir. O gençin mezarına gider ve iffetini koruyanlar için iki cennet vardır diye dua eder. Kabirden ben bu söylediğinin 2 katını buldum burada diye ses gelir. Herkesin derdi gençliğinin gitmemesi değil mi?
  • Spar salonları neden dolu?Kuaförler neden dolu?
  • Dünydaki tüm kayısılar bitmiş, son kayısı senin elinde. O çekirdeği kırıp yersen 2 dk lezzet mi alırsın , yoksa ekip her zaman mi kayısı yersin. Ebedi gençlik bu dünyadaki gençlik ile edinilir, gençliği bozan en büyük imtihan da şehvet imtihanıdır. Allah insana duygular vermiştir, 3 tanesini ucunu açık bırakmıştır. Hem yukarı hem aşağı gidebildiği yere kadar gider.
  • ŞehvetGadap (öfke)Akıl
  • Bu 3 duygu insanın dünyada yaşayabilmesi içindir. Enerji kaynağı bu duygulardır. Telefon nasıl bataryayı kullanmalı, insan da bu duyguları kullanır.  Allah insana hayatını devam ettirebilmesi için bu 3 duyguyu vermiştir.  

    Kuvve-i Şeheviye (Şehvet) Menfaatleri celb ve cezb içinKuvve-i Gadabiye (öfke) Zararlı şeyleri def içinKuvve-i Aklıye (akliye) Nef ve zararı, iyi ve kötüyü ayırabilmek içinİfratFucür (Irz düşmanı)Tehevvür. cahil cesur. Allah dahil kimseden korkmaz, Zalim. Cerbeze (nursuz akıl)TefritHumut (Bitkisel hayat gibi)cebanet (herşeyden korkar) Ayette örümcek yuvası örneği veriliyor. Gabavet, ahmaklıkVasat (Olması gerektiği gibi)İffet (Helal dairede kalmak)ŞecaatHikmet

    Şeytan görüntüleri sonra kullanabilmek için şoklayarak kalbinin, kortexinin derinlerine indirirBunu temizlemek için de derine dalmak gerekir. İnsan kainatın küçültülmüş numunesidir. Kainat ise insanın büyütülmüş halidir. İnsanda kemikler var, kainatta taş dan haber verirİnsanda damarlar var kainatta akar sular var, ikisinde de oran %70dir. Saçlar ormanlardanKılsız yerler çölden haberİnsanın ruhu ruhlar aleminden haber verirHayali misal alemindenİnsanın hafızası Lehvi mahfuzdan haber verirRüzgar, doğalgaz, kömür ,İnsandaki kaynaklara kuvve denir. İnsanın tüm özellikleri gücünü bu 3 enerji kaynağından alır. 
  • ŞEHVET:  (bir enerji çeşididir)
  • Şehvet enerjisini yanlış kullanan biri depresyona girer. Enerjiler vana ister, kontrol edersek fayda, etmezsek zarar görürüz. Sürekli enerjisini boşaltsa gücü biter, isteksizlik başlar.Bildiğini yapma enerjisi gider. Örnek; namaz..Kabiyetleri ile üretim yapamaz, arzu ettiği spor faaliyetlerini bile yapamaz.Freud: Hazzı öteleyebilen olgun insandır. Akan suya baraj kurarsan, etrafı yeşillenir, enerji üretirsin. Baraj kurmazsan su akar yıkar gider. Enerji kalmaz. Lâkin insandaki bu kuvvetlere şeriatça bir hadd ve bir nihayet tayin edilmiş ise de, fıtraten tayin edilmemiş olduğundan bu kuvvetlerin herbirisi tefrit, vasat, ifrat namıyla üç mertebeye ayrılırlar. Meselâ: Kuvve-i şeheviyenin tefrit mertebesi humuddur ki; ne helâle ve ne de harama şehveti, iştihası yoktur. İfrat mertebesi fücurdur ki; namusları ve ırzları payimal etmek iştihasında olur. Vasat mertebesi ise iffettir ki; helâline şehveti var, harama yoktur. Vasat günlük kullanımdaki anlama gelmez, doğru kıvamında demektir. İfrat: Aşırıya gitmekTefrid: Azvasat ortası demek değildir, olması gereken demektir. Kuvve-i şeheviye terbiye edilmezse, ifrat ederse ırz düşmanı çıkar, aldatma çıkarDüşük olsa, sıkıntı olur. Hadım etse, tefrid olur uygun olmaz.Vasat yapsa, yani İffet etse doğrusu olur. Şehveti ateş ile örnekleyebiliriz; 
  • ateşi sobada tutuşturunsak yemek yapar, ısınırız. Ama halıda tutuştursak evi yanar.
  • Hem velilik kapısı olduğu gibi, cehenneme de sürükleybilir. İnasnın şehveti nimettir, şehvetin insanı beladır. Yemede kuvve-i şeheviye;
  • İfratı çok yemek, Tefriti aç kalmakVasatı sünnete uygun yemek; 3 de bir yemek, 3de bir sıvı , 3 de bir hava.
  • Uykuda kuvvei şeheviye 
  • tefriti Hiç uyumamak, çok az uygu İfrat Her yerde uyumakVasat sünnete uygun uyumak 4-5 saat + kaylule 20 dk. 
  • Konuşmada kuvve-i şeheviyeifratı: hiç susumamak (çene ishali)Tefrit: Hiç konuşmamak, vasatı. gerekdiğinde istemesen de konuşmakpey gibi vecizi söz söylemek vasatıdır.Bir insan benim fıtratım böyle pek konuşmuyorum diyemez, Kuran bize ikinci bir fıtratın terbiyesini veriyor, duyguları vasata yaklaştırmamız gerekiyor.Biz muhabbet fedaisiyiz Gülmek:
  • Tefrit: hiç gülmemekifrat: kapı gıcırdasa gülmekvasat: Az gülmek, ama çok tebessüm etmek. Gaflete sürükleyen gülmeler kalbi öldürür.
  • KUVVEİ GADABİYE

    Tefrit, cebanit: korkulmayacak şeylerden d ekorkmazvasat: Secaat : canıın feda eder, emeselyee kaışmaz. İfrat: 

  • Tehevvür. cahil cesur. Allah dahil kimseden korkmaz, Zalim. 
  • Tefrid: 
  • Korkak, korkutarak her işi yaptırırsın.Dini hareketlerini duruma göre belirleyen memurlar örnek verilebilir. Dini, vatanı, namusu söz konusu da olsa hareket etmezler. Kabiliyetlerini söylemekten, sorumluluk almaktan çekinirler. 
  • Vasat: 
  • Şecaat: Sadece Allah dan korkar. Abes işlerle uğraşmaz. Sahabe yaklaşımı.Hz. Ali nin yüzüne tüküren düşmana öldürmemesi örnek
  • merdi şecaat sirkatin söylenmi.ş meselesi ??

    KUVVE-İ AKLİYEİfrat: 

  • Cerbeze (nursuz akıl) Hakkı batıl, batılı hak gösterirlerEn büyük münafık özelliğidir,Abd bin übey ibnü Selül.Peygamber gören 300 kişiyi Uhuda giderken yoldan döndürmüştür.
  • Tefrit: 
  • Gabavet, ahmaklıkhiçbirşeyden haberi olmaz, aklını fazla yormaz
  • Vasat
  • Hikmettir. Amaca uygun düşünmek ve yaşamaktır. 
  • Kime hikmet verilmişse işte ona pek çok hayır verilmiştir. Bakara Suresi, 2:269Ayette geçen hikmet kurandır. 

    HARAM NAZAR NİSYAN VERİR

  • Şeytan gözden girer.Hadisi ŞerifBastırılamayan isyan gözü harama kaydırır. Birinci bakış çarpıp çekmen sana vacip sevabı kazandıracakken.İmanın lezzetini alamamasının en temel sebebi, gözden giren haramlardır, TELEFONNamazı kılıyorum tadı yok, bkura itadıyok.telefondaki ufak vidolar ile başlıyor, haramlara meydan okuyan silah, ibadetlerine levvet lamk
  • Bir insan gözünden giren haram ile kablKesif: Sert, taş, Yarı nurani: Hem gözükür hem tesir eder. Güneş. (hem seni ısıtır, hem ışıtır)Nurani: Gözükmez ve tesir eder. Örnek ruh.
  • Baktığın ruhlarda ne kadar sufliyat (kötülük) varsa tesir aldın kendine. Nazarın fiziksel tesiri vardır. Nazar deveyi kazana insanı mezara.Laf nereden çıkarsa oraya gider. Hz. Mevlana
  • Kadın herkesin bakmasını istemez, 10 kişiden 8 nden iğrenir. Narin olduğu için bakıldıkça sıkıntı tesir eder. 
  • hanım hafır: unutmaya başlıyor, HARAM NAZAR NİSYAN VERİRİ
  • Harama bakmak fıtratı bozduğu için unutkanlığa sebep olur
  • RUHUN çalışma prensibi;
  • Zihnimiz sürekli ileri doğru çalışır. Haram görüntü girince vicdan alarm veriyor silmeye çalışıyor, bu da sistemi hataya düşürüyor, kaos oluşturur. Zihni bozuyor haram görüntüler. Cümleleri anlamayamamamız, ezber yapamamamız bu sebeptendir.
  • Bu asırda açık saçıklıkltan dolayıMumin erkeklere gösyle gözlerinden sakınsınlar. Nur : 9HARAM NAZAR.
  • gök bir hassedir ki, ruh alemi buradan seyreder. Örneğin rüya alemi. Rüya aleminde gözsüz görebiliyorsun, ayaksız yürüyebiliyorsun. 
  • Ruhu cismaniyetine galip olan.. Evliyanın işleri: süratı ruh cereyanıyla gerçekleşir. Eğer nefis hesabına çalıştırsan, bir kavvat derekesinde hizmetkar olur. Gözü Allah hesabına çalıştırsan şu alemde bir bal arısı gibi güzellikleri toplar, sonra kalp kovanında bal yapar. 

    İLMİN KAYNAĞI İKİDİR; Göz ve kulak

  • Kulak 6Göz 4 cihette
  • Meddiye ölmüş bir kadına nefsani nazarla baklamk alçakçadır, telefonda baktığımız görüntüler de böyledir, hayatsızdır. 
  • Ruhun hissiyatı ulviyesi ölür
  • Yazın insanlarda manevi performansın düşmesinin nedeni budur 
  • gözde arıza varsa ehliyet alamazsın, maneviyatta da böyledi.r 
  • Emirdağ Lahisaın 6 kızını tanımamasıİlmin izzetini muhafaza etmek beni baktırmıyor.(El Aziz ismi) önce ilim lazım. İnsan ilimden ne kadar uzaklaşırsa öteki meselelere o kadar yaklaşırUlvi dertlerle dertlenmeyeni sufli dertler yakalar bulur, musallat olur
  • Asalet mücbir sebeptir. İnsanı zorlayıcı sebeb. ilimin asaleti de bu şekilde zorlar insanıİnsan ilim ile dolsa onlara zarar gelmesin diye yanlış yerlerde dolaşmaz.
  • Haliç kayık, emirdağ lak.  Enerjinin ilmin kaynağı nerdir diye merak ediyorlar ve Üstad hz. tecrübe ediyorlar;Kağıthane festivaline götürüyorlar,Arakdaşları üstad hz. ilim vhayre kalıyorlar, bir saat seniz izledik hiç dönüp bakmadın. HZ. YUSUF ve Şehvet:Züleyha peşinden koşar. En son ayn                            dada Süleyman bin Yesar: Kadın çadırın önüne kötü bir niyetle geliyor, o da reddediyor ama ona biraz yumuşak davrandım ben kapı açtım diye ağlıyor. İSTİMNA (Mastürbasyon):
  • Doğal ihtiyaç değildir, doğal olan rüya meselesidir. Bu haz ve zevk peşinde koşmak için oluşan istektir. Zevk için uyuşturucuya başlayan insan gibi müptelası olur, bağımlıktan kurtulaması zordur. Cinsel açlık taviz vererek bastırılmaz, yoksa bağımlılığa dönüşür.
  • C vitKalsikolecitrikfruktorzfosfor !postayonsoduyumaminoasitçinkoBunları geri almak için iiy para ödemek gerekirSebeleri
  • Boş vakit yanlış çevre
  • SONUÇLARI:
  • bir bunalım hali başlarBeyne zarar verici unsur, forfor (zekanın karşılığ)  atılıyor Belsuyu dere suyu demek değildir, sbaha akaşam akıtamaz insan. 
  • RUHSAT:
  • Zevk için değil, alışkanlık için değil, şehveti kırmak içinse.Kişi evli değil, adım atıldı atılacak, o zaman ancak. İki haram arasında kaldın, kendini daha az harama attın. Ama gene de haram işlediğin için sonrasında istiğfar etmek gerekirAcil durumda domuz eti yemek gibi.
  • SETTİ ZERAİ: 
  • Setti Zerai deki ama harama giden yolları baştan engellemektir. Koca bir piton yılanı size saldırsa başedemezsiniz ama o yılan yumurtadan daha yeni çıkıtğında, ufaken başını rahatça ezebilirsiniz. Bir insan günah fasit dairesine girerse oradan çıkması çok zor. İçinde kötü görüntüler olan, açılmış bir telefonu kapatman zor, ama açmadan önce kolay. Olaylar şiddetli hale gelmeden önce daha en başından engellemek adı Setti Zerai dir. İçki masasına gitmeden içki masasına götürecek arkadaşın telefonunu açmamak Setti Zerai ye örnek verilebilir. Fıkıh bunun üstüne kurulmuştur, olayların baştan engellenmesi.Birşey helaldir ama harama götürecektir, o da haram hükmündedir, burada Setti Zerai yapılır. Baştan haram engellenir. Şeytan’ ın filili ademdir, fiili yoktur, sadece dürtü gönderebilir. Görüntülüler, sesler ile kortex ini doldururur, lazım olduğunda buradan alır ve bizi kandırmak için kullanır. 
  • İnsanın hayali, baktığı şeyin kıyafetleri ile doludur. Hayal dünyamızda, baktığımız görüntüler vardır. Mana kalpten çıplak çıkar, kıyafeti hayal dünyasıda giyer. Kalbinden güzel bir mana çıktı ama pis kortex in varsa, bu manadan istifade edilemez. 
  • AKLIN MERTEBELERİ
  • Tahayyül : Hayal etmek,Tasavvur :Taakkul :Tasdikİz’anİltizamİtikat
  • Hayal dünyasını temiz tutmanın tek yolu Setti Zerai dir. 
  • SETTİ ZERAİ ÖRNEKLERİ:
  • Enam 108: Allahtan başka şeylere kötü söz söylemeyin, sonra onlar da Allah a taşkınlık yapıp kötü söz söyleyebilirler. Alacaklı kendisine borçlu olan kimseden hediye almamalı, faize kapı açılabilirMemurun hediye alması yasaklanmıştır, rüşvete kapı açılabilir. Çoğuna sebep olacağı için içkinin azı ya yasaklanmıştır. Savaşlarda fitne çıkarana savaşta birşey yapılmaz, Muhammed as arkadaşlarını öldürüyor denmesin diye. Savaşta hırsızlık yapanın eli kesilmez, düşman ordusuna geçebilir. Kişi zekat için verdiğin malın satıldığını da görse satın alamaz. Fakirden düşük fiyata alınmasını engellemek için. Başkasının nişanlısının istemek yasaklanmıştır,Başkasının pazarlığı üzerine pazarlık yasaklanmıştır. 
  • ÇÖZÜMLER:
  • Bir insan şevket imtihanı yaşıyorsa evlenmesi çözüm değildir. Şehvet hastalık boyutundaysa önce nefsin terbiyesi sonra evlenilmesi gerekir. Kişi istimlanın müptelasıyla evlense bile tatminsizlik hastalığı devam eder. Araf 81: Lut kavmi. Kadınları bırakıp erkeklere, tatminsizlik, doyumsuzluk hastalığına girdiler. Bakıyoruz ne olacak ki dersin, sıkıntı olur. 
  • İHLAS VE RİYA:
  • İhlas, Allah için yapmaktırİhlasın zıttı RiyadırRiyadan uzaklığın ölçüsü ihlasa yakınlıktır.İnsanın toplum içindeki hali ile yalnız kaldığındaki hali arasındaki fark bu ölçüyü belirler
  • HARAMDAN KURTULMANIN YOLLARI: İRADE: (Tercih)
  • Bir isanın iradesi nasıl kuvvetlenir? İmanınlezzeti 10, gühanınl lezzet i100, terch edemezirada kas igibi çalışır
  • bir şeyi patlayacak noktaya getirmekten kaçınmak lazımyemek ve uykudan şehvet kısıtlanambilr. tövbe ve istiiğfar yapmak lazımCennet tövbet etmiş günehlarla doludr.Sizin azalarınız içinde en kıymettar göz ve kulaklarınız.. malikşi kimdir, hangi dükkandan aldığnız.